12/02/2018

Hayat Ağacı, Mozaik ve seramik

Hayat ağacı sembolü evreni; aslında cenneti, ölümsüzlüğü, yani ebediyeti, çoğalmayı, suyu, yağmuru, bereketi, soyu , yani soyları kullanıldığı yere göre simgeler. 
Hayat Ağacı, Mozaik ve seramik

Masallar, mitler, semboller bir anlamda hayatı okuma teknikleri. Bu okumalardan  yola çıktığımda, insanların bilerek yada bilmeyerek seçtikleri sembollerin ne kadar önemli olduğunu gördüm. 

Başlangıçta niyetim çok iyi idi. Evimin arka duvarında yükselen bir ağaç tasarlamak. Ve o niyetle ağacımı mozaik malzemeleri ile yaptım, yaprakları seramik tasarlayıp pişirdim ve montajını bitirdim.
Hayat Ağacı, Mozaik ve seramikHayat Ağacı, Mozaik ve seramik






Geçen gün ve yıllar içinde farkındalığımın getirdiği bakışla baktığımda, ağacımın rüzgarla savrulmuş, yaprakları dökülmüş ve boyun eğmiş enerjisini gördüm. Tıpkı geçen zamanda kendiminde yaptığı gibi. 

Sevgili yeğenimle birlikte çiftlikte çalışırken ağacı söküp atmak istedim. Oysa, bana ağacı sökmek yerine onu daha güçlü bir hale getirebileceğimi söylediğinde çok haklıydı. Kolları sıvadım ve yeni seramik yapraklar pişirdim. Yeşilin her tonunda renklendirdim.
Hayat Ağacı, Mozaik ve seramik

Mozaikle yeni dallar filizledim ve montaj sonunda bereketi, çoğalmayı simgeleyen hayat ağacım, gerçek anlamını kazandı.  Hayatını dönüştürme yolunda herkese başarılar dilerim. 

Hayat Ağacı, Mozaik ve seramik

Mozaik Sanat Evi
Aysel Ergül


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder